Ombudsmani UJEP
Vítejte na stránkách ombudsmana a ombudsmanky UJEP
Kdo jsme?
Jsme nezávislými osobami univerzity, jejichž hlavním úkolem je chránit
a podporovat sociální bezpečí na UJEP.
Řešíme podněty členů a členek akademické obce a dalších lidí spojených
s univerzitou, poskytujeme jim důvěrnou a nestrannou podporu a nabízíme prostor pro řešení sporných situací v rámci univerzitní komunity.
Jaká je naše role?
Poskytovat poradenství a podporu při řešení konfliktů, stížností a obtíží.
Sloužit jako nezávislý prostředník při komunikaci mezi jednotlivými členy univerzity.
Podporovat kulturu respektu, etiky, spravedlnosti a otevřenosti na univerzitě.
Jaké jsou naše zásady?
| Nezávislost | Důvěrnost | Nestrannost | 
| Jsme nezávislými osobami bez vazeb na jakoukoliv jinou část univerzity. | Veškeré poskytnuté informace jsou důvěrné a jsou chráněny | Jako neutrální mediátoři se snažíme poskytnout spravedlivé a vyvážené řešení pro všechny strany | 
Jak vám můžeme pomoci?
Individuální poradenství
Poskytujeme důvěrné konzultace a podporu jednotlivcům při řešení jejich podnětů.
Mediace a zprostředkování komunikace
Pomáháme při řešení konfliktů a sporů prostřednictvím strukturovaných rozhovorů a vyjednávání. Jsme neutrální prostředník.
Vzdělávání a prevence
Nabízíme školení a workshopy zaměřené na prevenci konfliktů a zlepšení komunikačních dovedností.
Jak nás můžete kontaktovat?
Mgr. Libor Honeš, ombudsman
Anonymně přes nezávislou webovou aplikaci NNTB (24/7).
Využít můžete také mobilní aplikaci NNTB dostupnou na Google Play a App Store. Přístupový kód pro odeslání podnětu je t2bg3dxe7m.
Zavolejte mi:
Tel.: 724 113 710
Mgr. Bc. Edita Zápotocká Bacíková, ombudsmanka
Anonymně přes nezávislou webovou aplikaci NNTB (24/7).
Využít můžete také mobilní aplikaci NNTB dostupnou na Google Play a App Store. Přístupový kód pro odeslání podnětu je t2bg3dxe7m.
E-mail: edita.zapotockabacikova@ujep.
Zavolejte mi:
Tel.:
(Jsme k dispozici pracovní dny 8:00 – 17:00 hod.)
Navštivte nás:
Poradenské centrum UJEP, (Pasteurova 3, Ústí nad Labem, kancelář 3.09 naproti výtahu)
(Po předchozí vzájemné telefonické nebo e-mailové domluvě.)
Doručovací adresa:
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, Poradenské centrum
Pasteurova 3544/1, 400 96 Ústí nad Labem
Často kladené otázky (FAQ)
Jaké typy problémů ombudsman/ombudsmanka řeší?
Nevhodné chování, šikanu, fyzickou i psychickou agresi, zastrašování, obtěžování a násilí (včetně sexualizovaného a genderově motivovaného), mobbing, bossing, staffing, diskriminaci z důvodu věku, národnosti, genderu, náboženství, politické orientace, sociálního a ekonomického statusu a jiných faktorů a mnoho dalších.
Obrátit se na nás můžete s jakýmkoliv problémem. Pokud nebude spadat do našich kompetencí, pomůžeme Vám zprostředkovat kontakt na odpovědné osoby.
Je moje konzultace s ombudsmanem/ombudsmankou důvěrná?
ANO
Musím při kontaktu s ombudsmanem/ombudsmankou uvádět své osobní údaje? 
NE
Je služba ombudsmana/ombudsmanky zdarma?
ANO
Zdroje a odkazy
Dokumenty UJEP:
Směrnice rektora Ombudsosoba UJEP
Etický kodex UJEP
Příklady situací
Návod na řešení konkrétních situací
(bude doplněno)
Příručky a materiály
Ke stažení pro podporu při řešení konfliktů:
Krizové linky
Ombudsosoby a osoby v obdobném postavení
Sociální bezpečí na českých vysokých školách
Školicí materiály
Externí odkazy
Odkazy na další užitečné zdroje a organizace:
Centrum LOCIKA
Bílý Kruh Bezpečí
Linka bezpečí | Pomáháme dětem a studentům
Aktuality
Aktuality
(bude doplněno)


